Onsdag hela veckan

Hej där!
 
Jag har haft onsdag hela den här veckan. I måndags trodde jag att det var onsdag, för på svenskan (som vi har måndagar och onsdagar) bestämde vi att jag skulle blogga den här veckan. Då tänkte jag att "jag hinner ju bara blogga i 5 dagar, för det är ju onsdag idag", men det var egentligen måndag. I går tisdag trodde jag också att det var onsdag. På onsdagar är jag med på några av mina kompisars spanska, medan jag väntar på bussen, och denna veckan skulle de göra ett spanskaprov. Jag hade förra veckan bett om att få göra detta spanskaprov, för att jag ville och kunde. Så då igår när vi hade varit på engelska sa våran lärare (som också är spanskalärare) "vi ses på spanskan" (för de hade spanska igår också), på vilket jag sa "kom ihåg att jag ska göra spanskaprovet", och då sa han "men det är ju inte förrän imorgon". Lite förvirrad var jag.
 
Så jag hade alltså onsdag i både måndags och tisdags, och då tror man väl också att jag borde ha onsdag på den riktiga onsdagen. Men nä, idag hade jag torsdag. På torsdagar åker jag hem med 3-bussen, och i början av terminen åkte jag med 2-bussen mån-ons. Men sen jag började vara med på spanskan på onsdagar åker jag hem med 3-bussen då också. Vi hade också samhällskunskap idag (vilket vi både har onsdagar och torsdagar), så när vi skulle åka hem trodde jag att det var torsdag idag och att det var fredag imorgon, fast det egentligen är torsdag imorgon. 
 
Vi började skriva på krönikor idag på svenskan. Men eftersom jag redan hade skrivit en igårkväll, och efter att ha suttit och redigerat och läst igenom den ett antal gånger började jag skriva på en ny. Den jag skrev igår handlar om musik och hur den kan framkalla olika känslor. Den jag började skriva på idag har "att vara vänner" som tema och ifrågasätter om huruvida man är vänner, och vad som krävs för att kunna kalla sig för vänner (kortfattat). Vi får se när jag har skrivit klart båda vilken jag använder. Den andra vet jag inte vad jag ska göra med den, men det löser nog sig.
 
Imorgon har jag sovmorgon (jippi). Jag börjar inte förrän tjugo i 11 med idrott. Det blir kul! Sen har vi engelska och samhälls, och det blir också kul. Vi får se vad jag skriver om imorgon. Vi får vänta och se helt enkelt!
 
Ha det mys, så hörs vi när vi ses och råkas!
//Vanessa Hedman, TE16 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0