Klassblogg och snö

Halloj!
 
Välkommen till våran blogg! Det här är ett projekt inom svenskan på gymnasiet Bokenskolan, Jokkmokk. Vi har skapat en blogg, och varje vecka kommer en av oss elever i de Högskoleförberedande programmen (årsgång 2016) skriva här. Det kan skrivas lite allt möjligt här, men hoppas att ni kommer uppskatta det i alla fall!
 
I veckan är det jag, Vanessa Hedman, som ska underhålla er. Jag är en 15-årig tjej som går Teknikprogrammet på gymnasiet i Jokkmokk, men jag bor på annan ort i kommunen. Jag gillar att skriva, läsa och prata, och mina favoritämnen just nu är matte, idrott och svenska.
 
Nog om mig nu. Till dagens ämne: Snö! Det har nämligen kommit årets första snö nu, som legat kvar längre än någon enstaka timme. Det snöade hela igår, så nu är gräset och träden pyntade med ett tunt lager vit och fluffig snö. Så underbart! Jag har väntat och längtat på att snön ska komma sen den 26 september. Idag är det den 24 oktober, vilket, enligt mig, är sent för snön att komma. Men se det från den ljusa sidan, nu är den här i alla fall! Jag vet att det är många som inte gillar snö, men jag gör det! Det är ju så mysigt med snö! 
 
Vi har kommit till slutet på den här bloggens första inlägg! Hoppas ni kommer fortsätta läsa, oavsett vem du är, ung som mindre ung, student som arbetare. Vi ses imorgon, då ska vi prata om krönikor och varför våran blogg heter just som den gör.
Vi hörs! :) //Vanessa



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0